tirsdag 5. september 2017

Konfirmasjonskort i Mixed Media-stil


I dag vil jeg vise tre kort til høstens konfirmanter, laget i mixed media-stil. Jeg har brukt samme oppsett på alle kortene, men med å variere litt på stempler, farger og blomster, blir uttrykket ganske ulikt likevel.


På alle kortene har jeg begynt med en base i craft kartong. Jeg har deretter stemplet tilfeldig med forskjellige stempler på bakgrunnen. Til å stemple har jeg brukt Archival ink, som er vannfast. Dette for at sverten ikke skal flyte ut etterpå når det kommer spray og væske over.
Deretter har jeg brukt spatel for å dra utover acryl mousse fra marabu i senter av kortet. Etter dette er tørket, har jeg hatt et lag til med modelling paste, denne gangen påført med sjablong. Jeg har deretter strødd på litt embossing enamel fra Stampendous på kortene, og variert mellom chunky white, shabby white og aged silver. For at ikke pulveret skal blåse avsted, varmer jeg arket fra undersiden med varmepistol.


Når basene er laget, begynner pyntingen. På det første kortet har jeg pyntet med litt diecuts kuttet i hvit kartong, blomster og sisal. "Gratulerer" er stanset ut i mosegummi. Når kortet er ferdig pyntet, har jeg sprayet over med hvit glimmermist for å få shimmer på kortet.


Kort nr to er laget i blåtoner. Her har jeg brukt glimmermist i fargen frost, og deretter pyntet med blomster og sisal. Konfirmant-teksten er stanset ut i svart mosegummi med en die fra Kort og Godt.


På det siste kortet har jeg helt over litt dylusion ink spray i fargen White Linen, for å lage flekkene på bakgrunnen. Jeg har pyntet med blondeserviett, blomster og hamp fra Maya Road. "Kjære konfirmant" er stanset ut i mosegummi. Når alle frontene på kortet er ferdig, limer jeg de til selve kortbasen, som er brettet av hvit kartong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar